niedziela, 19 marca 2017

Jak to uszyć? Turkusowy top


Przed Wami kolejny post z cyklu "Jak to uszyć?". Dziś bardzo prosty top na ramiączkach, który można stosować do stylizacji codziennych a może też służyć jako piżama. Jak zwykle posłużyłam się wykrojem z Burdy - numer 8/2016, model 126. Znajdziecie tam dwie wersje falbany oraz dwie wersje długości modelu. Moja falbana jest lekko zmodyfikowana, ale to bardziej model A - niestety miałam naprawdę mały kawałek materiału i nie udało mi się wyciąć falbany tak jak to zalecała Burda. Szczegóły znajdziecie poniżej.



Opis modelu i wszystkich potrzebnych części jak zawsze znajduje się w "niekolorowej" części magazynu.


Do bluzki A potrzebujecie poniższych elementów.


Przystępujemy do dzieła - odbijamy formę, wycinamy, układamy na materiale, kroimy. Zwróćcie uwagę na kierunek strzałek na poszczególnych częściach wykroju. Strzałki powinny być zgodne z kierunkiem nitki osnowy. Nitka osnowy to ta równoległa do jej fabrycznego brzegu. Mój kawałek materiału to resztka, miałam go naprawdę mało, postanowiłam więc zaryzykować i nie trzymać się wskazówek Burdy. Nie zalecam tego - może się zdarzyć, że uszyte przez nas ubranie ciągnie, nie układa się ładnie. Warto być świadomym tego ryzyka.


Jak zauważycie, przedłużyłam o około 10 cm przód i tył bluzki.


Zanim odepnę formę oznaczam kredą krawiecką lewą stronę materiału, miejsca łączenia przodu z tyłem, miejsca w których będę wszywać ramiączka i oczywiście zaszewki.


Zaczynam od spięcia i zszycia zaszewek. Następnie je rozprasowuję.


Przygotowuję boki bluzki do zszycia, składam prawą stronę do prawej a następnie spinam oba elementy szpilkami.


Zszywam bo bokach i rozprasowuję.


Wykańczam brzegi ściegiem overlockowym.


Tak wygląda lewa strona zszytej bluzki.


Przygotowuję ramiączka. Powstały z prostokątnych plisek o wymiarach 36 cm x 2 cm - wystarczy je złożyć na pół, równo zaprasować, a następnie zawinąć do środka, do miejsca zaprasowania, spiąć szpilkami i zszyć.


Pora na falbanę!


Spinam oba elementy prawymi stronami do siebie i zszywam po bokach. Następnie rozprasowuję i wykańczam ściegiem overlockowym.


Brzeg falbany można wykończyć na wiele sposobów - podwinięcie skraca nieco jej długość, zdecydowałam się więc zastosować wykończenie gęstym zygzakiem. Takie również w przypadku tej bluzki zaleca Burda.


Przypinam falbanę do bluzki, od razu też dopinam w odpowiednich miejscach ramiączka.


Zanim doszyję falbanę i ramiączka, upewniam się że prawa strona wygląda tak jak powinna. Jeśli martwicie się o efekt, możecie przyfastrygować zarówno ramiączka jak i wolant - czasem warto dołożyć pracy i przymierzyć ubranie przed ostatecznym zszyciem. Możecie także doszyć ramiączka z przodu bluzki, z tyłu zostawić na nie otwory w odpowiednich miejscach. Po przyszyciu wolantu wystarczy wyregulować ich długość i przyszyć na maszynie.


Pod falbaną widzicie nadmiar materiału, wykańczam go po prostu ściegiem overlockowym.


Obcinam dół bluzki do równa, podwijam, spinam szpilkami i przeszywam.


Zapraszam Was gorąco na poniedziałek - bluzka pojawi się w mojej cotygodniowej stylizacji :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz