wtorek, 29 września 2015

Niezbędniki w pracowni krawieckiej

Niestety dziś muszę nagiąć swój plan - obiecywałam, że w ostatni wtorek miesiąca pojawi się post z filmikiem prezentującym uszycie czegoś prostego i mam nadzieję, że tak będzie, ale na chwilę obecną nie mogłam go nakręcić :-( W najbliższym czasie chciałabym kupić sobie własną maszynę, zorganizować kącik do szycia i dopiero wtedy zacząć nagrywać. Mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe - w zamian obiecuję, że na pewno nie pożałujecie czekania! Jest to rzecz, do której chciałabym podejść profesjonalnie i stworzyć naprawdę dobre "poradniki szycia". 
Dziś, żeby nie odchodzić od tematu, przygotowałam notkę o podstawowym wyposażeniu pracowni krawieckiej. Mam nadzieję, że pomoże mi wszystko dokładnie zaplanować, ale także będzie pomocna pozostałym amatorom biorącym się za szycie. Możecie sprawdzić co dokładnie trzeba kupić i ile taka zabawa może kosztować.

Wierzę, że podzielicie się ze mną swoimi uwagami na temat sprzętu i doradzicie czego nie kupować lub w co jeszcze warto się zaopatrzyć :-) 
Czekam na Wasze komentarze!


Maszyna


Oczywiście podstawową rzeczą, bez której nie ruszymy dalej jest odpowiednia maszyna do szycia. Znalazłam świetny filmik, który wydaje się bardzo pomocny w kwestii wyboru tego sprzętu. Przedstawia on przede wszystkim różnice między maszynami mechanicznymi i komputerowymi, ale także przydatne funkcje, na które powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze sprzętu. Możecie go obejrzeć tutaj.

Poniżej przedstawię Wam kilka modeli, które mają dość wysoką ocenę, a ich cena nie zwala z nóg...

1) Łucznik 510 Anna

Cena: od 282 zł
Ocena przez użytkowników: 4,30
Opis produktu: tutaj
2) Łucznik 2015 Zofia
Cena: od 339,90 zł
Ocena przez użytkowników: 3,82
Opis produktu: tutaj
3) Janome Juno E1015
Cena: od 499,00 zł
Ocena przez użytkowników: 4,57
Opis produktu: tutaj
4) Singer 8280
Cena: od 439,90 zł
Ocena przez użytkowników: 4,38
Opis produktu: tutaj

5) Łucznik Jagoda 787

Cena: od 389,00 zł
Ocena przez użytkowników: 4,75
Opis produktu: tutaj





Nici

Na początek wystarczą niewielkie szpulki, najtańsze o długości 915 m znalezione na allegro i szczerze powiedziawszy już sprawdzone na maszynie kosztują 1,69 zł za szpulkę. Jeśli nie chcemy wydawać zbyt dużo pieniędzy możemy zaopatrzyć się w podstawowe kolory, ale polecam zakup po jednej szpulce z każdego koloru (wyniesie nas to 67,60+koszty przesyłki)
Link: tutaj.



Nożyczki


Ich wybór jest ogromny, a ceny przeróżne. Dla początkujących powinny wystarczyć te z niższej półki cenowej, jednak najlepiej kupić je w sklepie krawieckim, a nie przez internet. Możemy sprawdzić czy dobrze leżą w dłoni, czy będą dla nas wygodne a dodatkowo zawsze można poprosić obsługę o radę. Dla mnie równie przydatne są obcinaczki do nitek. Możemy ich używać nie tylko do nici, ale również gdy coś nam się brzydko zszyje - pomogą w rozpruwaniu (sprawdzone!). Ich koszt jest naprawdę niewielki - na allegro to ok. 2zł.


Dla bardziej zaawansowanych polecam stworzenie zestawu:

obcinaczki do nitek
małe nożyczki z ostrym ostrzem (do wycinania trudno dostępnych miejsc, wycięć - dają większą kontrolę)
nożyczki do papieru (nie warto tępić nożyczek krawickich)
duże, długie, proste nożyczki (idealne do szybkiego cięcia tkanin)
średniej wielkości nożyczki z minimalnie ząbkowanym ostrzem (do lekkich tkanin)
średnie nożyczki z mocno ząbkowanym ostrzem (do grubszych tkanin, mających tendencję do strzępienia się)
radełko (do przenoszenia wykrojów na materiał, zaznaczania miejsc cięcia)

Szpilki, igły, agrafki

Przyznam Wam szczerze, że mam problem ze szpilkami... Co jakiś czas mama musi kupować nowe, a mi nadal ich brakuje! Albo je gubię, albo nie odkładam ich do oryginalnego pudełeczka, tylko zostawiam (a raczej rozrzucam) w różnych miejscach w pokoju ;-) Chyba pora na zrobienie własnej poduszeczki na szpilki... 

Przydadzą się Wam także agrafki, igły do szycia ręcznego (fastryga, prace wykończeniowe) oraz igły do maszyny - zwłaszcza, gdy zabieramy się za nieco grubszą tkaninę - o złamanie nietrudno.

Znalazłam na allegro najtańsze:

szpilki (2.99 zł/100 sztuk): tutaj 
agrafki (1 zł/12 sztuk różnej wielkości ): tutaj 
igły do szycia samonawlekające (1,1o zł /12 sztuk ): tutaj 
igły do maszyny (2 zł/10 sztuk): tutaj




Inne

Dla mnie niezbędne są także:

żelazko (tego pewnie nie musicie kupować)
miarka krawiecka (ją też pewnie już każdy posiada!)
kreda krawiecka (1zł/1 sztuka): tutaj 
taśma termo do podklejania(1 zł/5m): tutaj 
flizelina: najlepiej kupić w sklepie krawieckim 
papier do odbijania form (najlepszy jak najbardziej przejrzysty, ja używam białego): najtaniej w hurtowniach papierniczych
ołówek lub długopis - do przenoszenia form na papier
różnego rodzaju pisaki (np. ze zmywalnym lub zanikającym po kilkunastu godzinach tuszem jako alternatywa dla kredy - upewnijcie się jednak wcześniej, że nie niszczą tkaniny)
manekin krawiecki (bez manekina na pewno można się obejść, sama nie korzystam z niego przy każdym projekcie - dla zainteresowanych: dostępne są manekiny w konkretnym rozmiarze lub nieco droższe, regulowane)


Mam nadzieję, że stworzyłam kompletną listę - jeśli o czymś zapomniałam lub macie jakieś pytania, proszę o komentarz.

Pamiętajcie, że gwiazdka tuż, tuż... Może pora zastanowić się o co w tym roku poprosimy świętego Mikołaja?:-) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz